Wyjazd za granicę sprawi Ci dużo więcej przyjemności, jeśli nie będziesz musiał cały czas stawiać czoła barierze językowej lub korzystać z pomocy tłumacza/przewodnika wycieczek/opiekuna grupy. Najczęściej będziesz musiał rozmawiać z obcokrajowcami w standardowych sytuacjach: na lotnisku, w restauracji, sklepie czy hotelu. A na takie sytuacje łatwo się przygotować, ucząc się kilku uniwersalnych zwrotów.
Wyjazd za granicę sprawi Ci dużo więcej przyjemności, jeśli nie będziesz musiał cały czas stawiać czoła barierze językowej lub korzystać z pomocy tłumacza/przewodnika wycieczek/lidera grupy turystycznej. Najczęściej będziesz musiał rozmawiać z obcokrajowcami w standardowych sytuacjach: na lotnisku, w restauracji, sklepie czy hotelu. A na takie sytuacje łatwo się przygotować, ucząc się kilku uniwersalnych zwrotów.
Zapraszamy do obejrzenia przykładu jak odbywa się zameldowanie w hotelu przy wcześniejszej rezerwacji. Oto pytania, które najprawdopodobniej zada Ci administrator podczas procesu rejestracji. I tak możesz na nie odpowiedzieć.
Poza tym warto też poznać zwroty, które najlepiej porozmawiać z kelnerem oraz zwroty przydatne przy zakupach. Już dziś powiemy Ci jak zarezerwować i wynająć pokój hotelowy w języku angielskim.
Do komunikacji będziesz potrzebować nie tylko przygotowanych fraz, ale także pewnych słów, których możesz użyć w swojej mowie lub rozpoznać i dostrzec w mowie rozmówcy.
Pokoje hotelowe:
Kategorie pokoi (według komfortu):
Klasyfikacja zakwaterowania według rodzaju żywności:
Hello! I'd like to reserve a single room for six days starting on April sixth. – Cześć. Chciałbym zarezerwować pokój na 6 dni od 6 kwietnia.
Ponadto mogą istnieć bardziej szczegółowe wyjaśnienia dotyczące tego, który numer chcesz:
Podajmy prosty przykład:
Przybyłeś do hotelu i chcesz zameldować się w zarezerwowanym wcześniej pokoju. Pozostaje tylko poinformować administratora o swoim pragnieniu. Recepcja - dział rejestracji i obsługi gości. Oferujemy kilka uniwersalnych zwrotów, które pomogą Ci szybko wejść do pokoju:
Możliwe pytania i prośby od administratora:
W takim przypadku najważniejsze jest, aby przede wszystkim poinformować, że nie zarezerwowałeś pokoju i dowiedzieć się, czy są wolne pokoje na potrzebny okres:
Jeśli podczas pobytu w hotelu napotkasz jakiekolwiek trudności lub problemy, lepiej niezwłocznie poinformować administratora o tym, co się stało. Oczywiście można go przyprowadzić do pokoju i demonstracyjnym gestem wskazać istotę problemu, ale i tak lepiej mieć w zapasie kilka zwrotów w języku angielskim, które pomogą rozwiązać problem przy pomocy obsługi hotelu.
Wyrażenie | Tłumaczenie |
|
|
We haven’t used the minibar – Nie korzystaliśmy z minibaru.
Mów pewnie :) W przeciwnym razie będziesz musiał przyznać, że jest inaczej.
I want to leave one day earlier – Chciałbym wyjechać dzień wcześniej. / I’d like to extend my stay for a few days – Chciałbym przedłużyć mój pobyt o kilka dni.
Tymi frazami lepiej wcześniej ostrzec kierownika hotelu, aby później nie znaleźć się w nieprzyjemnej sytuacji.
I’d like to check out –Chciałbym opuścić pokój / May I have the bill? – Czy mogę otrzymać fakturę?
Lepiej od razu sprawdzić konto i, jeśli to konieczne, powiedzieć:
I think there’s a mistake in this bill – Myślę, że na koncie jest błąd.
Jeśli wszystko jest w porządku, możesz bezpiecznie zapłacić, informując menedżera o dogodnej dla Ciebie opcji płatności:
I’ll pay ...zapłacę ...(by credit card – kartą kredytową; by cheque – czekiem; in cash – gotówką)
I oczywiście nie zapomnij o grzeczności:
I’ve really enjoyed my stay – Mój pobyt w hotelu był przyjemny.
Aby szybko zapamiętać nowe słowa i zdania, istnieją 4 sposoby na zwiększenie słownictwa języka angielskiego.
Życzymy sukcesów w nauce języka i podróżowaniu!
Aktualne zapisanie do szkół języka angielskiego na wrzesień
Komentarze
Dodaj komentarz
Potwierdź swoją opinię
Wybierz serwis społecznościowy dla natychmiastowej publikacji recenzji na stronie Enguide
Potwierdź swój głos
Wybierz jedną z sieci społecznościowych do głosowania na stronie Enguide
Podtwierdź swoje konto
Prosimy przejść do poczty w celu podtwierdzenia konta
Witaj, nieznajomy :)
Za tobą wykryto podejrzane działania, możliwość głosowania jest zablokowana 5 dni.