Heart 927 0

Zestaw zwrotów do komunikacji w hotelu w języku angielskim

Zestaw zwrotów do komunikacji w hotelu w języku angielskim

Wyjazd za granicę sprawi Ci dużo więcej przyjemności, jeśli nie będziesz musiał cały czas stawiać czoła barierze językowej lub korzystać z pomocy tłumacza/przewodnika wycieczek/opiekuna grupy. Najczęściej będziesz musiał rozmawiać z obcokrajowcami w standardowych sytuacjach: na lotnisku, w restauracji, sklepie czy hotelu. A na takie sytuacje łatwo się przygotować, ucząc się kilku uniwersalnych zwrotów. 

  • Wyjazd za granicę sprawi Ci dużo więcej przyjemności, jeśli nie będziesz musiał cały czas stawiać czoła barierze językowej lub korzystać z pomocy tłumacza/przewodnika wycieczek/lidera grupy turystycznej. Najczęściej będziesz musiał rozmawiać z obcokrajowcami w standardowych sytuacjach: na lotnisku, w restauracji, sklepie czy hotelu. A na takie sytuacje łatwo się przygotować, ucząc się kilku uniwersalnych zwrotów.

    Zapraszamy do obejrzenia przykładu jak odbywa się zameldowanie w hotelu przy wcześniejszej rezerwacji. Oto pytania, które najprawdopodobniej zada Ci administrator podczas procesu rejestracji. I tak możesz na nie odpowiedzieć. 

    Poza tym warto też poznać zwroty, które najlepiej porozmawiać z kelnerem oraz zwroty przydatne przy zakupach. Już dziś powiemy Ci jak zarezerwować i wynająć pokój hotelowy w języku angielskim. 

    Mały słownik

    Английские слова для общения в отеле: как выбрать номер

    Do komunikacji będziesz potrzebować nie tylko przygotowanych fraz, ale także pewnych słów, których możesz użyć w swojej mowie lub rozpoznać i dostrzec w mowie rozmówcy. 

    Pokoje hotelowe: 

    • single room – Pokój jednoosobowy 
    • twin room – pokój dwuosobowy z dwoma łóżkami 
    • double room — pokój dwuosobowy z jednym łóżkiem małżeńskim 

    Kategorie pokoi (według komfortu): 

    • Standard room – Pokój standardowy 
    • Superior room – pokój o podwyższonym komforcie 
    • Junior suite room –  «mniejszy apartament»
    • Suite room – «suita»

    Klasyfikacja zakwaterowania według rodzaju żywności: 

    • B&B – bed and breakfast – wyżywienie: śniadania 
    • HB – half board – obiadokolacja (najczęściej śniadania i kolacje) 
    • FB – full board – Trzy posiłki dziennie 
    • All Inclusive - posiłki all inclusive 

    Zwroty do rezerwacji pokoju hotelowego przez telefon 

    Hello! I'd like to reserve a single room for six days starting on April sixth. – Cześć. Chciałbym zarezerwować pokój na 6 dni od 6 kwietnia.  

    Ponadto mogą istnieć bardziej szczegółowe wyjaśnienia dotyczące tego, który numer chcesz: 

    • I'd like to reserve a double room. (pokój dla dwojga)
    • I'd like to reserve a small suite. (mały pokój deluxe)
    • I'd like a room with a bed for a child. (pokój z łóżkiem dla dziecka)
    • I'd like a room facing the park / overlooking the river. I'd like a room with a view of the lake. (pokój z widokiem na park, rzekę, jezioro) 

    Rezerwacja pokoju hotelowego korespondencyjnie 

    Podajmy prosty przykład: 

    Резервация номера отеля на английском в письме

    Komunikacja w Front desk/Reception desk 

    Общение на английском у Front desk/Reception desk в гостинице

    Przybyłeś do hotelu i chcesz zameldować się w zarezerwowanym wcześniej pokoju. Pozostaje tylko poinformować administratora o swoim pragnieniu. Recepcja - dział rejestracji i obsługi gości. Oferujemy kilka uniwersalnych zwrotów, które pomogą Ci szybko wejść do pokoju: 

    • Where is the manager? – Gdzie jest administrator? (na wypadek, gdybyś nie znalazł tego od razu) 
    • Excuse me. Could you help me, please?– Przepraszam, czy mógłbyś mi pomóc? 
    • Hello! My name is ... . I have a reservation for a single room. I'd like to check in. – Witam! Nazywam się... . Zarezerwowałem pokój jednoosobowy. Chciałbym się zarejestrować i wprowadzić. 
    • Good afternoon. My name is ... . I have a reservation for a single room for two nights. – Dzień dobry. Nazywam się ... . Mam pokój jednoosobowy zarezerwowany na dwie noce.  

    Możliwe pytania i prośby od administratora: 

    • How many nights are you going to stay? – Ile nocy planujesz zostać? 
    • Do you have a credit card? – Masz kartę kredytową? 
    • Please fill out the registration form. – Prosimy o wypełnienie formularza rejestracyjnego. 
    • Let me pull out your reservation. – Sprawdzę twoją rezerwację. 
    • Can I see your passport? – Czy mogę prosić o twój paszport? 

    Zameldowanie w hotelu bez wcześniejszej rezerwacji pokoju 

    W takim przypadku najważniejsze jest, aby przede wszystkim poinformować, że nie zarezerwowałeś pokoju i dowiedzieć się, czy są wolne pokoje na potrzebny okres: 

    • Hello! Do you have any vacancies? I need a single room for three days.– Witam! Są puste miejsca? Potrzebuję pokoju jednoosobowego na trzy dni. 
    • Is there another hotel near here that might have vacant rooms? – Czy w pobliżu jest inny hotel, w którym mogą być dostępne pokoje? 
    • Can I see the room? - Czy mogę zobaczyć numer? 
    • All right, I'll take this room. - Dobrze. Wezmę ten numer. 

    Możliwe problemy i sposoby ich rozwiązywania 

    Jeśli podczas pobytu w hotelu napotkasz jakiekolwiek trudności lub problemy, lepiej niezwłocznie poinformować administratora o tym, co się stało. Oczywiście można go przyprowadzić do pokoju i demonstracyjnym gestem wskazać istotę problemu, ale i tak lepiej mieć w zapasie kilka zwrotów w języku angielskim, które pomogą rozwiązać problem przy pomocy obsługi hotelu. 

    Wyrażenie  Tłumaczenie  
    1.  The key doesn’t work
    2. There’s no hot water 
    3. The room is too ... (hot, cold, noisy) 
    4. The (heating, shower, television) doesn’t work 
    5. There’s no ... (toilet paper, soap, shampoo)
    6. Could I have a towel, please? 
    7. Could I have an extra blanket? 
    8. My room hasn’t been made up
    9. Could you please change the sheets?
    10. I’ve lost my room key
    1. Nie mogę otworzyć drzwi kluczem / klucz nie pasuje.
    2. Nie gorąca woda.
    3. Pokój jest zbyt... (gorąco, zimno, głośno).
    4. (ogrzewanie, prysznic, telewizor) nie działa.
    5. Nie ma (papier toaletowy, mydło, szampon).
    6. Czy możesz dać mi ręcznik?
    7. Czy możesz dać mi dodatkowy koc?
    8. Mój pokój nie jest sprzątany.
    9. Proszę zmienić pościel.
    10. Zgubiłem klucze do pokoju. 

    Top 6 fraz przy wyjeździe z hotelu 

    We haven’t used the minibar – Nie korzystaliśmy z minibaru. 

    Mów pewnie :) W przeciwnym razie będziesz musiał przyznać, że jest inaczej. 

    I want to leave one day earlier – Chciałbym wyjechać dzień wcześniej. / I’d like to extend my stay for a few days – Chciałbym przedłużyć mój pobyt o kilka dni. 

    Tymi frazami lepiej wcześniej ostrzec kierownika hotelu, aby później nie znaleźć się w nieprzyjemnej sytuacji.  

    I’d like to check out –Chciałbym opuścić pokój / May I have the bill? – Czy mogę otrzymać fakturę? 

    Lepiej od razu sprawdzić konto i, jeśli to konieczne, powiedzieć: 

    I think there’s a mistake in this bill – Myślę, że na koncie jest błąd. 

    Jeśli wszystko jest w porządku, możesz bezpiecznie zapłacić, informując menedżera o dogodnej dla Ciebie opcji płatności: 

    I’ll pay ...zapłacę ...(by credit card – kartą kredytową; by cheque – czekiem; in cash – gotówką)

    I oczywiście nie zapomnij o grzeczności: 

    I’ve really enjoyed my stay – Mój pobyt w hotelu był przyjemny.  

    Aby szybko zapamiętać nowe słowa i zdania, istnieją 4 sposoby na zwiększenie słownictwa języka angielskiego. 

    Życzymy sukcesów w nauce języka i podróżowaniu! 

  • Pomożemy Ci wybrać kursy języka angielskiego w Twoim mieście!

    Komentarze


      Dodaj komentarz