Angielski w biznesie ma wiele cech, które mogą wydawać się nieistotne, jeśli je znasz, a bardzo namacalne w procesie komunikacji z partnerami biznesowymi, jeśli je przegapiłeś.
Komunikacja z partnerami biznesowymi stanie się dla Ciebie znacznie łatwiejsza i wydajniejsza, jeśli będziesz mówić z nimi tym samym językiem. Angielski od dawna jest międzynarodowym językiem biznesu i stosunków gospodarczych. Dlatego tak ważna jest znajomość języka angielskiego na odpowiednio wysokim poziomie w celu nawiązania relacji biznesowych. Pisaliśmy już o 5 głównych tabu korespondencji biznesowej, dzisiaj porozmawiamy o głównych tabu ustnej komunikacji biznesowej, a także o kilku zasobach, które pomogą zwiększyć skuteczność tej komunikacji.
Kursy języka angielskiego w biznesie mają wiele cech, które mogą wydawać się nieistotne, jeśli je znasz, a bardzo namacalne w procesie komunikacji z partnerami biznesowymi, jeśli je przegapiłeś. Dlatego zwrócimy na nie uwagę.
Komunikacja biznesowa w języku angielskim sugeruje, że będziesz używał czasownika must tylko w odniesieniu do własnych podwładnych lub w odniesieniu do wspólnych zadań, które należy wykonać. Ten czasownik służy do formułowania rozkazów, więc należy go używać ostrożnie:
Na przykład:
You must decide to Monday if you stay at our office or not. You are to prepare all the papers to sign them on Tuesday. – Musisz przygotować wszystkie dokumenty do podpisu do wtorku.
Komunikując się z partnerami, lepiej całkowicie zrezygnować z tego czasownika, używając to have і to be. W ten sposób możesz pozbyć się nadmiernych kategorycznych stwierdzeń.
Na przykład:
Do you have to meet them at the station? –Czy musisz spotkać się z nimi na stacji?
I nawet w przypadku użycia to have, warto pamiętać, że nawet ten czasownik może dodać zdaniu odcień niechęci: «So we have to work with you».
Najczęstsze czasowniki, za pomocą których można wyrazić prośbę w procesie komunikacji biznesowej to can (could), would, may, will. Te czasowniki są zwykle używane w tych samych sytuacjach:
Do you think I could speak to the president?
Couldn't you give me more information?
May I see Mr. Brown?
Ponieważ komunikacja biznesowa jest z reguły komunikacją z nieznanymi ludźmi, często można używać czasowników could, might і would. Pomagają dyskretnie wyrazić prośbę lub nadać frazie odcień zdania:
To dalekie od wszystkich zasad komunikowania się w języku angielskim w środowisku biznesowym, ale z pewnością warto zwrócić na nie uwagę w pierwszej kolejności. Komunikacja biznesowa w języku angielskim wymaga perfekcyjnego posługiwania się słownictwem biznesowym. Dlatego warto zapoznać się z portalami do nauki słownictwa biznesowego języka angielskiego.
Strona internetowa | Opis |
learnenglish.britishcouncil.org | Podcasty, które pomogą Ci nauczyć się biznesowego angielskiego słownictwa. |
learnenglish.britishcouncil.org/en/business-magazine | Angielski do rozwiązywania problemów biznesowych. |
LinkedIn to sieć społecznościowa do komunikacji biznesowej, rodzaj Facebooka dla biznesu. Tworząc profil w tej sieci, musisz wziąć to pod uwagę. Aby stworzyć skuteczny profil, postępuj zgodnie z tymi prostymi zasadami:
Jeśli założyłeś profil na LinkedIn i przykuł on uwagę potencjalnego pracodawcy, powinieneś również sprawdzić inne zasoby, które pomogą Ci znaleźć pracę, zaimponować anglojęzycznym współpracownikom i dobrze wypaść podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Jak napisać CV w języku angielskim, już napisaliśmy.
Życzymy sukcesów w nauce biznesowego języka angielskiego!
Aktualne zapisanie do szkół języka angielskiego na październik
Komentarze
Dodaj komentarz
Potwierdź swoją opinię
Wybierz serwis społecznościowy dla natychmiastowej publikacji recenzji na stronie Enguide
Potwierdź swój głos
Wybierz jedną z sieci społecznościowych do głosowania na stronie Enguide
Podtwierdź swoje konto
Prosimy przejść do poczty w celu podtwierdzenia konta
Witaj, nieznajomy :)
Za tobą wykryto podejrzane działania, możliwość głosowania jest zablokowana 5 dni.