Wyjazd za granicę sprawi Ci dużo więcej przyjemności, jeśli nie będziesz musiał cały czas stawiać czoła barierze językowej lub korzystać z pomocy tłumacza/przewodnika wycieczek/opiekuna grupy. Najczęściej będziesz musiał rozmawiać z obcokrajowcami w standardowych sytuacjach: na lotnisku, w restauracji, sklepie czy hotelu. A na takie sytuacje łatwo się przygotować, ucząc się kilku uniwersalnych zwrotów.
Wyjazd za granicę sprawi Ci dużo więcej przyjemności, jeśli nie będziesz musiał cały czas stawiać czoła barierze językowej lub korzystać z pomocy tłumacza/przewodnika wycieczek/lidera grupy turystycznej. Najczęściej będziesz musiał rozmawiać z obcokrajowcami w standardowych sytuacjach: na lotnisku, w restauracji, sklepie czy hotelu. A na takie sytuacje łatwo się przygotować, ucząc się kilku uniwersalnych zwrotów.
Zapraszamy do obejrzenia przykładu jak odbywa się zameldowanie w hotelu przy wcześniejszej rezerwacji. Oto pytania, które najprawdopodobniej zada Ci administrator podczas procesu rejestracji. I tak możesz na nie odpowiedzieć.
Poza tym warto też poznać zwroty, które najlepiej porozmawiać z kelnerem oraz zwroty przydatne przy zakupach. Już dziś powiemy Ci jak zarezerwować i wynająć pokój hotelowy w języku angielskim.
Mały słownik
Do komunikacji będziesz potrzebować nie tylko przygotowanych fraz, ale także pewnych słów, których możesz użyć w swojej mowie lub rozpoznać i dostrzec w mowie rozmówcy.
Pokoje hotelowe:
- single room – Pokój jednoosobowy
- twin room – pokój dwuosobowy z dwoma łóżkami
- double room — pokój dwuosobowy z jednym łóżkiem małżeńskim
Kategorie pokoi (według komfortu):
- Standard room – Pokój standardowy
- Superior room – pokój o podwyższonym komforcie
- Junior suite room – «mniejszy apartament»
- Suite room – «suita»
Klasyfikacja zakwaterowania według rodzaju żywności:
- B&B – bed and breakfast – wyżywienie: śniadania
- HB – half board – obiadokolacja (najczęściej śniadania i kolacje)
- FB – full board – Trzy posiłki dziennie
- All Inclusive - posiłki all inclusive
Zwroty do rezerwacji pokoju hotelowego przez telefon
Hello! I'd like to reserve a single room for six days starting on April sixth. – Cześć. Chciałbym zarezerwować pokój na 6 dni od 6 kwietnia.
Ponadto mogą istnieć bardziej szczegółowe wyjaśnienia dotyczące tego, który numer chcesz:
- I'd like to reserve a double room. (pokój dla dwojga)
- I'd like to reserve a small suite. (mały pokój deluxe)
- I'd like a room with a bed for a child. (pokój z łóżkiem dla dziecka)
- I'd like a room facing the park / overlooking the river. I'd like a room with a view of the lake. (pokój z widokiem na park, rzekę, jezioro)
Rezerwacja pokoju hotelowego korespondencyjnie
Podajmy prosty przykład:
Komunikacja w Front desk/Reception desk
Przybyłeś do hotelu i chcesz zameldować się w zarezerwowanym wcześniej pokoju. Pozostaje tylko poinformować administratora o swoim pragnieniu. Recepcja - dział rejestracji i obsługi gości. Oferujemy kilka uniwersalnych zwrotów, które pomogą Ci szybko wejść do pokoju:
- Where is the manager? – Gdzie jest administrator? (na wypadek, gdybyś nie znalazł tego od razu)
- Excuse me. Could you help me, please?– Przepraszam, czy mógłbyś mi pomóc?
- Hello! My name is ... . I have a reservation for a single room. I'd like to check in. – Witam! Nazywam się... . Zarezerwowałem pokój jednoosobowy. Chciałbym się zarejestrować i wprowadzić.
- Good afternoon. My name is ... . I have a reservation for a single room for two nights. – Dzień dobry. Nazywam się ... . Mam pokój jednoosobowy zarezerwowany na dwie noce.
Możliwe pytania i prośby od administratora:
- How many nights are you going to stay? – Ile nocy planujesz zostać?
- Do you have a credit card? – Masz kartę kredytową?
- Please fill out the registration form. – Prosimy o wypełnienie formularza rejestracyjnego.
- Let me pull out your reservation. – Sprawdzę twoją rezerwację.
- Can I see your passport? – Czy mogę prosić o twój paszport?
Zameldowanie w hotelu bez wcześniejszej rezerwacji pokoju
W takim przypadku najważniejsze jest, aby przede wszystkim poinformować, że nie zarezerwowałeś pokoju i dowiedzieć się, czy są wolne pokoje na potrzebny okres:
- Hello! Do you have any vacancies? I need a single room for three days.– Witam! Są puste miejsca? Potrzebuję pokoju jednoosobowego na trzy dni.
- Is there another hotel near here that might have vacant rooms? – Czy w pobliżu jest inny hotel, w którym mogą być dostępne pokoje?
- Can I see the room? - Czy mogę zobaczyć numer?
- All right, I'll take this room. - Dobrze. Wezmę ten numer.
Możliwe problemy i sposoby ich rozwiązywania
Jeśli podczas pobytu w hotelu napotkasz jakiekolwiek trudności lub problemy, lepiej niezwłocznie poinformować administratora o tym, co się stało. Oczywiście można go przyprowadzić do pokoju i demonstracyjnym gestem wskazać istotę problemu, ale i tak lepiej mieć w zapasie kilka zwrotów w języku angielskim, które pomogą rozwiązać problem przy pomocy obsługi hotelu.
Wyrażenie | Tłumaczenie |
|
|
Top 6 fraz przy wyjeździe z hotelu
We haven’t used the minibar – Nie korzystaliśmy z minibaru.
Mów pewnie :) W przeciwnym razie będziesz musiał przyznać, że jest inaczej.
I want to leave one day earlier – Chciałbym wyjechać dzień wcześniej. / I’d like to extend my stay for a few days – Chciałbym przedłużyć mój pobyt o kilka dni.
Tymi frazami lepiej wcześniej ostrzec kierownika hotelu, aby później nie znaleźć się w nieprzyjemnej sytuacji.
I’d like to check out –Chciałbym opuścić pokój / May I have the bill? – Czy mogę otrzymać fakturę?
Lepiej od razu sprawdzić konto i, jeśli to konieczne, powiedzieć:
I think there’s a mistake in this bill – Myślę, że na koncie jest błąd.
Jeśli wszystko jest w porządku, możesz bezpiecznie zapłacić, informując menedżera o dogodnej dla Ciebie opcji płatności:
I’ll pay ...zapłacę ...(by credit card – kartą kredytową; by cheque – czekiem; in cash – gotówką)
I oczywiście nie zapomnij o grzeczności:
I’ve really enjoyed my stay – Mój pobyt w hotelu był przyjemny.
Aby szybko zapamiętać nowe słowa i zdania, istnieją 4 sposoby na zwiększenie słownictwa języka angielskiego.
Życzymy sukcesów w nauce języka i podróżowaniu!