Cechy angielskiego biznesowego: komunikacja, słownictwo biznesowe, projekt CV, strony LinkedIn
Angielski w biznesie ma wiele cech, które mogą wydawać się nieistotne, jeśli je znasz, a bardzo namacalne w procesie komunikacji z partnerami biznesowymi, jeśli je przegapiłeś.
Komunikacja z partnerami biznesowymi stanie się dla Ciebie znacznie łatwiejsza i wydajniejsza, jeśli będziesz mówić z nimi tym samym językiem. Angielski od dawna jest międzynarodowym językiem biznesu i stosunków gospodarczych. Dlatego tak ważna jest znajomość języka angielskiego na odpowiednio wysokim poziomie w celu nawiązania relacji biznesowych. Pisaliśmy już o 5 głównych tabu korespondencji biznesowej, dzisiaj porozmawiamy o głównych tabu ustnej komunikacji biznesowej, a także o kilku zasobach, które pomogą zwiększyć skuteczność tej komunikacji.
Cechy angielskiego biznesowego
Kursy języka angielskiego w biznesie mają wiele cech, które mogą wydawać się nieistotne, jeśli je znasz, a bardzo namacalne w procesie komunikacji z partnerami biznesowymi, jeśli je przegapiłeś. Dlatego zwrócimy na nie uwagę.
Znaczenie zobowiązania i czasowników must, to be і to have
Komunikacja biznesowa w języku angielskim sugeruje, że będziesz używał czasownika must tylko w odniesieniu do własnych podwładnych lub w odniesieniu do wspólnych zadań, które należy wykonać. Ten czasownik służy do formułowania rozkazów, więc należy go używać ostrożnie:
Na przykład:
You must decide to Monday if you stay at our office or not. You are to prepare all the papers to sign them on Tuesday. – Musisz przygotować wszystkie dokumenty do podpisu do wtorku.
Komunikując się z partnerami, lepiej całkowicie zrezygnować z tego czasownika, używając to have і to be. W ten sposób możesz pozbyć się nadmiernych kategorycznych stwierdzeń.
Na przykład:
Do you have to meet them at the station? –Czy musisz spotkać się z nimi na stacji?
I nawet w przypadku użycia to have, warto pamiętać, że nawet ten czasownik może dodać zdaniu odcień niechęci: «So we have to work with you».
Wyrażenie prośby
Najczęstsze czasowniki, za pomocą których można wyrazić prośbę w procesie komunikacji biznesowej to can (could), would, may, will. Te czasowniki są zwykle używane w tych samych sytuacjach:
Do you think I could speak to the president?
Couldn't you give me more information?
May I see Mr. Brown?
Ponieważ komunikacja biznesowa jest z reguły komunikacją z nieznanymi ludźmi, często można używać czasowników could, might і would. Pomagają dyskretnie wyrazić prośbę lub nadać frazie odcień zdania:
To dalekie od wszystkich zasad komunikowania się w języku angielskim w środowisku biznesowym, ale z pewnością warto zwrócić na nie uwagę w pierwszej kolejności. Komunikacja biznesowa w języku angielskim wymaga perfekcyjnego posługiwania się słownictwem biznesowym. Dlatego warto zapoznać się z portalami do nauki słownictwa biznesowego języka angielskiego.
Strona internetowa | Opis |
learnenglish.britishcouncil.org | Podcasty, które pomogą Ci nauczyć się biznesowego angielskiego słownictwa. |
learnenglish.britishcouncil.org/en/business-magazine | Angielski do rozwiązywania problemów biznesowych. |
Projekt strony LinkedIn w języku angielskim
LinkedIn to sieć społecznościowa do komunikacji biznesowej, rodzaj Facebooka dla biznesu. Tworząc profil w tej sieci, musisz wziąć to pod uwagę. Aby stworzyć skuteczny profil, postępuj zgodnie z tymi prostymi zasadami:
- Dodaj zdjęcie (podniesie to 7-krotnie atrakcyjność profilu dla potencjalnych pracodawców).
- Zbuduj sieć: LinkedIn zaleca co najmniej 50 połączeń.
- Zarejestruj się w grupach swojej specjalności lub profilu swojej pracy.
- Zbieraj rekomendacje i rekomendacje.
- Uzupełnij swój profil do maksimum.
- Bądź aktywny online.
Jeśli założyłeś profil na LinkedIn i przykuł on uwagę potencjalnego pracodawcy, powinieneś również sprawdzić inne zasoby, które pomogą Ci znaleźć pracę, zaimponować anglojęzycznym współpracownikom i dobrze wypaść podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Jak napisać CV w języku angielskim, już napisaliśmy.
Życzymy sukcesów w nauce biznesowego języka angielskiego!