Jakie słowa, frazy lub sformułowania w liście do partnera biznesowego mogą pochować wszystkie próby nawiązania współpracy?
Korespondencja służbowa to żmudna i wymagająca pani. Możesz komunikować się ze swoimi partnerami za pośrednictwem poczty e-mail lub wysyłać oficjalne listy z logo firmy w pięknych kopertach na kolorowym papierze korporacyjnym, ale tylko kilka niuansach może zrujnować wszystkie wysiłki na rzecz komunikacji z ludźmi, których potrzebujesz.
Zaczynamy list od: Unfortunately, I am afraid that, I am sorry to inform you that, We regret to inform you that i tym podobnych. Bez względu na to, jak bardzo chcę poinformować o problemie na początku, nie rób tego natychmiast po pozdrawianiu, w przeciwnym razie Twój «Dear Mr. Smith» może nabrać nagłej alergii na otwarcie listów od Twojej firmy, pomimo powściągliwości prawdziwego angielskiego dżentelmena.
Aby skorzystać z pożegnaniu «Best wishes / Best regards» w liście do obcych lub nieznanych ludzi. Nawet jeśli w każdą środę wyślesz wiadomość e-mail do pewnego Mr. Freeman, to nie sprawi, że Mr. Freeman będzie twoim bliskim znajomym. Lepiej jest zakończyć wiadomość e-mail z obojętnym z Yours faithfully (jeśli nie znasz nazwiska odbiorcy) lub z Yours sincerely (jeśli znasz imię odbiorcy).
Użyj skrótów. Ładne zwroty, które pozwalają zaoszczędzić czas i dodają ciepła do wiadomości, są lepiej wykorzystywane w przyjaznej, nieoficjalnej korespondencji.
Przykłady takich zwrotów to:
Zapomnij o nich, gdy piszesz list biznesowy. Wyjątki mogą być skrótami dla e-biznesu, takimi jak:
Ale najpierw należy upewnić się, że odbiorca jest dobrze zorientowany w całej różnorodności skrótów. Obecność emotikonów w liście biznesowej - nie jest omawiana. Po prostu myśl, czy poważnie traktujesz partnera biznesowego, który zdobiłby Twoją wiadomość taką grafiką::-O :-( :-<:-/ ?
Należy pamiętać o poinformowaniu odbiorcy o dołączonych plikach (w wiadomości e-mail). W wersji papierowej listu biznesowego z reguły zwyczajowo dołącza się do obszernych dokumentów krótkie informacje na temat ich treści. Jeśli wysyłasz wiadomość e-mail i nie skupiasz się na fakcie, że pismo dołączone dokumenty, gwarancja, że odbiorca je otworzy, jest prawie zerowa. Przydatne zwroty:
Pisać obszernie i o niczym. Zwięzłość w świecie biznesu to nie tylko siostra talentu, ale także najlepszy przyjaciel skutecznej współpracy. Jeśli adresat pierwszych wierszy nie jest zainteresowany Twoim listem - jest mało prawdopodobne, że będzie się zastanawiać nad przygotowaniem odpowiedzi lub rozważenia propozycji biznesowej. Jeśli jesteś partnerami handlowymi, długie wiadomości mogą być postrzegane jako nieszacunek dla odbiorcy - ponieważ jesteś obojętny w jednym z najcenniejszych zasobów świata biznesu - czas. Czy warto więc z Tobą robić interesy?
Życzymy skutecznej i bogatej korespondencji biznesowej!
Aktualne zapisanie do szkół języka angielskiego na grudzień
Komentarze
Dodaj komentarz
Potwierdź swoją opinię
Wybierz serwis społecznościowy dla natychmiastowej publikacji recenzji na stronie Enguide
Potwierdź swój głos
Wybierz jedną z sieci społecznościowych do głosowania na stronie Enguide
Podtwierdź swoje konto
Prosimy przejść do poczty w celu podtwierdzenia konta
Witaj, nieznajomy :)
Za tobą wykryto podejrzane działania, możliwość głosowania jest zablokowana 5 dni.